مخروطي (كله قندي) ترافيكي چيست و چه كاربردي دارد؟

۳ بازديد

مخروطي (كله قندي) ترافيكي چيست و چه كاربردي دارد؟

كله قندي ترافيكي

به نقل و گزارش از فروشگاه ايمني ها؛ كله قندي ترافيكي داراي طراحي مخروطي شكل بوده و از جنس پلاستيك ساخته شده است. اين استوانه ترافيكي با سطحي پهن‌تر نسبت به راس خود به راحتي در مكان‌هاي مختلف، اعم از صاف و شيب‌دار نصب مي‌گردد و استفاده از آن بسيار راحت است.  كله قندي ترافيكي به دليل ارزان و مقرون به صرفه بودن، پر فروش‌ترين استوانه ترافيكي در ساليان اخير بوده است. تنوع محصولات: https://imeniha.com/product-category/traffic-equipment/road-safety-equipment/

خريد انواع كله قندي ترافيكي

با توجه به مواد لاستيكي و پليمري به كار رفته در بافت اصلي استوانه ترافيكي، قابليت ضربه پذيري تا 20000 مرتبه را نيز دارد. اين تجهيزات ترافيكي بسيار در مقابل نوسانات دما مقاوم بوده و جابجايي و حمل بسيار راحتي دارند.

 ويژگي‌هاي كله قندي ترافيكي

استوانه ترافيكي مخروطي شكل و يا همان كله قندي بسيار مشهور و نام آشنا، با طرح و رنگ و قابليت‌هاي متنوع در اندازه‌هاي متفاوت ساخته مي‌شود.

اولين و شايد مهمترين ويژگي كله قندي ترافيكي، استفاده از دو رنگ (اصولا زرد و قرمز) براي قابليت تشخيص از فاصله دور است. اين استوانه دراندازه‌هاي مختلفي ساخته مي‌شود و عمومي‌ترين طول‌هاي استفاده شده براي توليد آن‌ها، 25، 45، 55، 65، 75 و 100 سانتي‌متر است.

كله قندي ترافيكي را در جنس‌هاي ارتجاعي و پلاستيكي مي‌سازند تا در صورت برخورد اجسام سخت، نه جسم مذكور و نه استوانه ترافيكي مخروطي شكل آسيب نبينند. عموما استوانه ترافيكي را از جنس پي وي سي (pvc) و يا ژله‌اي توليد مي‌كنند و همين امر نيز صفت ارتجاعي بودن و انعطاف پذير بودن آن‌ها را باعث شده است. در ساليان اخير انواع استوانه‌هاي ترافيكي مخروطي با قابليت تشخيص در شب نيز توليد شده است كه از آن‌ها با عنوان استوانه ترافيكي شبرنگ نيز ياد مي‌شود.

 انواع كله قندي ترافيكي

كله قندي ترافيكي و يا استوانه ترافيكي مخروطي را در يك دسته‌بندي كلي مي‌توان شامل انواع ذيل دانست.

كله قندي ترافيكي كف لاستيكي 75 سانتي‌متر: اين مانع ترافيكي استانداردترين اندازه ممكن را از حيث تجهيزات ترافيكي در سطح جهان دارد.

كله قندي ترافيكي كف لاستيكي 1 متري: اين استوانه با قابليت ضربه‌پذيري بسيار بالايي ساخته شده است و با توجه به طول يك متري خود، مقاومت بسيار بالايي دارد.

كله قندي ترافيكي ژله‌اي: اين استوانه ترافيكي به صورتي ساخته شده است كه كمترين آسيب ممكن را در صورت برخورد به وسيله مورد نظر وارد ميكند و همچنين به علت قابليت ارتجاعي بسيار زياد خود نيز در مقابل آسيب هاي وارده بسيار مقاوم هستند.

كله قندي ترافيكي تاشو: مهمترين خصوصيت اين استوانه ترافيكي، قابليت تا شدن، حمل آسان و كاهش هزينه‌هاي مربوط به عرضه آن‌هاست.

 كاربرد كله قندي ترافيكي

اين محصول از جمله تجهيزات راه ايمني ها پركاربرد بوده و در بسياري از معابر و مكان هاي عمومي و خصوصي نصب مي گردد. در ادامه عمومي‌ترين كاربردهاي كله قندي ترافيكي را به اختصار شرح مي‌دهيم.

جهت استفاده در انواع مسيرهاي ورودي و خروجي و چند راه‌هاي متصل به يكديگر

جهت استفاده در انواع مسيرهاي مربوط به ورودي و خروجي بيمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و ديگر مكان‌هاي عمومي

جهت استفاده در پاركينگ‌هاي عمومي طبقاتي

جهت استفاده در انواع پاركينگ‌هاي مربوط به ساختمان‌هاي مسكوني با واحدهاي متعدد

جهت استفاده در مقابل ورودي پاركينگ‌ها با هدف جلوگيري از پارك ديگر خودروها

جهت استفاده در مسيرهاي در دست تعمير

 نصب كله قندي ترافيكي

نصب اين استوانه بسيار راحت بوده و اصولا به صورت دسته‌اي در مكان مشخصي گذاشته شده و احتياج به وسيله خاصي براي نصب ندارند. با اين حال در برخي از مكان‌ها براي جلوگيري از به سرقت رفتن و يا عدم امكان جابجايي توسط اشخاص مختلف، آن ها را با زنجيرهاي خاصي به يكديگر متصل مي كنند و مانع حركت و جابجايي آن‌ها مي‌گردند.

خريد كله قندي ترافيكي

در صورت تمايل به خريد انواع استوانه و كله قندي ترافيكي مي توانيد به سايت ايمني ها مراجعه نماييد. www.imeniha.com

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد